четвъртък, 18 април 2013 г.

Ф. ПОЛ УИЛСЪН - Боровата пустош



АВТОР: Ф. Пол Уилсън
ЗАГЛАВИЕ: Боровата пустош / The Barrens
ИЗДАТЕЛСТВО: Весела Люцканова
ПРЕВОД: Константин Траев
РЕДАКТОР: Адриан Лазаровски
Година на българското издание: 2003
Година на първото издание: 1991
Страници на БГ изданието, меки корици: 480
Жанр: Хорър
Рейтинг в GOODREADS: 4.05 / 5 от 386 гласували


За първи път се сблъсках с Ф. Пол Уилсън именно чрез този сборник с разкази. За мен беше невероятен начинът, по който авторът си служеше с темите, с героите, с декорите, с абсолютно всичко. Всяка една история от тази колекция е уникална по своята същност. Авторът си е позволил да твори и в няколко "споделени вселени" като тази на "Ктхулу митологията" на Хауърд Лъвкрафт с шедьовъра "Боровата пустош", чието име носи и заглавието на сборника, както и "Десетият пръст" от света на Док Холидей и Уайът Ърп и "Дефинитивно лечение", в което главен герой е Жокера от Батман. Последното произведение разби всичките ми представи за тази вселена, които имах от филмите и комиксите и игрите, с които съм се сблъсквал.

Има и три разказа, част от "Тайната история на света" - огромен цикъл на автора, към който той се опитва да съшие всичките си произведения - а именно "Наематели", "Лица" и "Кожи".

"Един ден от живота" е разказ от поредицата за Майстор Джак - най-успешната серия на писателя - до момента има 21 романа и 1 сборник с разкази с този антигерой. Тук смея да кажа, че Уилсън ми наподобява най-много на Дийн Кунц и неговия герой Чудака Томас (романите за Од Томас са писани доста след първия за Майстор Джак). 
Има и два рокаджийски разказа, което ме спечели много. В единия от тях участва Боб Дилън, както и други исторически лица.

Безспорният ми фаворит в тази колекция е "Топси", разказ за един дебелак, който е подложен на странни изпитания в живота си. 

Просто нямам думи да опиша какво е усещането да се чете Ф. Пол Уилсън. Лично за мен е безценно!

Оценка: 10/10

Няма коментари:

Публикуване на коментар