петък, 24 май 2013 г.

Конкурсите на списание "ДРАКУС"

От малко повече от година на родния ни пазар излиза едно много хубаво издание - списание "Дракус", което обединява в себе си произведения от родни автори в различни стилове. Ако сте писатели и фенове на жанровете фантастика, фентъзи, хорър, мистерия, крими и подобни, можете да пробвате да изпратите на редакцията на списанието своите писанки и да видите дали сте достатъчно добри, за да бъдете публикувани. Лично аз до момента не съм чел слаб разказ в подборката на издателя Явор Цанев и редакторката Кети Илиева. Изданието е предимно за български творци, но във всеки брой има и секция "Класика", в която до момента са излезли шедьоври на Едгар Алан По, Октав Мирбо, А. С. Пушкин и Бен Бова (както сами виждате подборката е уникална; лично аз преоткрих Пушкин благодарение на "Дракус").

Цената на списанието е мижава, доста под една кутия цигари, да не говорим пък за уиски със сода - 3,50 лв, срещу които рискувате да се насладите на много качествена проза. За да направя кратък обзор, ще спомена, че до момента в изданието са публикували доказани имена в жанровете - Бранимир Събев (автор на сборниците с разкази "Хоро от Гарвани" и "Човекът, който обичаше Стивън Кинг", както и съставител на първата българска антология на ужаса "До Ада и назад"), Донко Найденов (автор на романа "Франклин Томас" и трите сборника "В капана на неизвестното", "Ударите на съдбата" и "Отвъд страха"), Мариян Петров (автор на три романа, публикувани под псевдонима М. С. Стоун), Ивайло Шонов (лауреат на редица родни конкурси, публикуван в множество антологии и списания) и разбира се самият Явор Цанев, за когото не е нужно да се говори, а трябва да се прочете. Особено добро впечатление ми направиха автори като Георги Николов, Пламен Петков, Момчил Косев и Флора Нимфа. Определено има много талант в умовете им и се надявам да се сблъсквам с все повече и повече техни произведения. В новият брой на списанието, който вече му е време да излиза, се очаква да бъде публикуван писателят Сибин Майналовски, чиято нова книга "Сянката" можете на намерите в книжарници "Хеликон" за смешна цена: кутия с цигари и малко уиски със сода. Лично аз смятам да не пия и да не пуша тази вечер!

С това си кратко ревю обаче аз имам друга цел, а тя е да спомогна популяризирането на двата течащи в момента конкурса на изданието, а именно за криминален и хорър разказ. Да, за първият няма много време, тъй като срокът е едва до края на месеца, но за вторият (който ми е доста по на сърце) разполагате с достатъчно време да се хванете за писалките и да действате (дано някои не ме разберат погрешно!).

Списание "Дракус" вече "преживя" два конкурса, от които в последния брой прочетохме печелившите творби на Бранимир Събев и Мариян Петров - два разказа, които си заслужава човек да има в домашната си книжна колекция. За тези, които решат да участват, пожелавам успех. За тези, които просто ще чакат да прочетат спечелилите, съм сигурен, че няма да останат разочаровани. Аз лично съм от двата типа и това ме прави много щастлив.

Онзи ден получих новият сборник с разкази на господин Явор Цанев, носещ уникалното заглавие "Странноприемницата", и съвсем скоро ще ви представя ревю и на нея. Но дотогава сядайте да пишете и да четете, защото няма никакво време. Почивните дни ще се изнижат като депутатските обещания!

Няма коментари:

Публикуване на коментар