сряда, 29 май 2013 г.

ДИЙН КУНЦ - Тик-Так



Трябва да призная, че в един момент малко се бях отчаял от произведенията на Дийн Кунц. След като прочетох четвърта и пета книга от поредицата "Франкенщайн", четвърта книга от поредицата за Чудака Томас и един от последните романи на маестрото "Какво знае нощта", за известно време бях преустановил изучаването на този писател. Бях сметнал, че се е превърнал в маркетингов продукт, машина за писане на книги, които да се продават от името на корицата. Бях забравил, че съм чел шедьоври от него, като първите книги от цитираните поредици и заглавия като "Древният враг", "Студен огън", "Чейс", "Обсебване", "Сърцето ти принадлежи на мен" и още много други.

За последните два месеца прочетох пет книги поред на Дийн Кунц - "Наслада", "Гласът на нощта", "Убежище", "Добрият" и най-скорошното ми откритие "Тик-Так". Докато останалите бяха напрегнати психотрилъри (с изключение на "Убежище", в която има и леко фантастични елементи), последната е микс от съспенс, мистерия, фантастика и дори малко фентъзи, ако всички митологии и легенди могат да се причислят към този жанр. Едно нещо обаче обвързва тези романи и то е, че са просто невероятни. Пет книги поред за по-малко от два месеца и нито една от тях не ме разочарова (напротив и петте ме очароваха). 

Книгата излиза през 1996 година в Америка чрез издателство Headline, а в България през 1998 от "Плеяда". Преводът е на Боян Николаев. Както вече споменах, тя е смесица от няколко жанра. Действието, характерно за повечето книги на Дийн Кунц, е напрегнато. Няма скучни моменти, няма пропуски в повествованието и в героите. На моменти романът става доста шантав, но това по-скоро освежава нещата, отколкото да ги влошава. 

Томи Фан е виетнамец, дошъл в Америка с цялото си семейство, бягайки от тежкото положение в родната им страна. Отцепил се от семейният бизнес, той е решен да стане известен писател и прегръща всичко американско като свое. Това доста дразни роднините му, които желаят да го върнат в правия път, но за жалост нищо не помага.

Томи Фан се прибира у дома си една вечер, която не се различава по нищо от никоя друга. Някой обаче позвънява на вратата му и когато отваря на прага й намира малка кукла. Прибира я в дома си, само за да разбере, че това е един опасен враг, решен на всичко, за да го погуби. Малкото парче, създадено от плат, оживява и превръща живота на виетнамеца в истински ад. Но тук не свършват невероятните неща в романа, те едва започват.

Това е един много хубав роман на Дийн Кунц, който определено си заслужава да бъде прочетен. За всички фенове на автора и на почитателите на хубавата проза ала Стивън Кинг и Ф. Пол Уилсън. 


1 коментар: