четвъртък, 9 май 2013 г.

Дарил Грегъри ще бъде уважен с публикация в Сборище на трубадури



Няма да крия, че Дарил Грегъри е един от съвременните писатели фантасти, които много уважавам. Признавам, че не съм чел кой знае колко от съвременниците ни, творящи в този безсмъртен жанр, но като че ли на малкото, на които съм обърнал внимание, все нещо им липсва. Е, тук нещата стоят по-различно. Грегъри знае как да пише, как да представя идеите си пред аудиторията си от читатели, как да вплете вниманието им в историите си. 

От желание да помогна на този автор да стане малко по-популярен в България, преведох един от най-известните му разкази - "Второ лице, Сегашно време" (Second Person, Present Tense). Новелетката е публикувана за първи път през 2005 година в списанието "Asimov`s Science Fiction", след което и в няколко антологии и в сборника с къси произведения на Дарил Грегъри - "Unpossible and Other Stories" (2011). Печели първо място на читателите на "Asimov`s Science Fiction" и е номинирана за наградата "Sturgeon". Произведението е логично продължение на творчеството на един от идолите на писателя, а именно сай-фай иконата Филип К. Дик.

Тъй като в последно време съм част от екипа на фензина "Сборище на трубадури", който има за цел да популяризира фантастиката като цяло в страната ни и върши чудеса в това отношение (колегите, не аз, аз съм малко по-мързелив от всички останали), реших да пиша на автора с молба за разрешението му да публикуваме този превод на страницата на Трубадурите. Изключително приятно бях изненадан от бързия и хубав и-мейл, който господин Грегъри ми върна. Не само че даде разрешение да публикуваме разказа му, но и благодари за времето, което сме отделили и обеща да популяризира фензина ни на собствения си сайт. Едно голямо благодаря!

Съвсем скоро очаквайте превода на разказа на Дарил Грегъри - "Второ лице, Сегашно време" на страницата на Сборище на трубадури. А през това време можете да се насладите на представянето на автора на този адрес и на останалите хубави материали.

Няма коментари:

Публикуване на коментар