петък, 13 юни 2014 г.

РИЧАРД ЛЕЙМЪН - Малкаса Пойнт (BEAST HOUSE CHRONICLES #2)



АВТОР: Ричард Леймън
ЗАГЛАВИЕ: Малкаса Пойнт/ The Beast House
ИЗДАТЕЛСТВО: Аполо Прес
ПРЕВОД: Мария Върбанова
Година на българското издание: 1994
Година на първото издание: 1986
Страници на БГ изданието, меки корици: 301
Жанр: Хорър
Рейтинг в GOODREADS: 3.75 / 5 от 2 279 гласували


Последно време попадам само на хубави хорър книги. Е, не всички са чист ужас, но поне повечето от тях. След като Ф. Пол Уилсън ме помете с шестата книга от поредицата си за Майстор Джак, Робърт Маккамън ме изненада адски приятно с прекрасния си шедьовър "Момчешки живот", а Клайв Баркър изтри и последните ми съмнения, че нещо не ми е в ред щом чета подобна литература, довърших и втората книга от поредицата "Хроники за Къщата на звяра", наречена "Малкаса Пойнт".

Ричард Леймън вдигна доста летвата с първия роман "Къщата на звяра". Смятах, че това е късметът на начинаещия - знаете как е, - пробваш се в нещо, правиш го много добре и когато си повярваш, че можеш да станеш звезда, нещата просто не ти се получават. Радвам се, че при Леймън не е точно така. 

Ако трябва обаче да бъда честен "Къщата на звяра" ми хареса доста повече от "Малкаса Пойнт". Но това никак не е странно - човек си обича оригиналите и това е. Но и втората книга е много силна. Леймън продължава историята там, откъдето свършва в първия роман. Хубавото е, че произведението е написано така, че да може да се чете и като отделна книга. Убеден съм, че ако бях чел "Малкаса Пойнт" преди "Къщата на звяра" щеше да ми хареса много повече.  

Леймън вкарва нови герои, но също така използва и стари. Всичко познато е добре приемано и авторът експлоатира тази логика доста успешно. Няма да се впускам в пространен преразказ на романа, само ще кажа, че той е доста динамичен и напрегнат. Малко по-обемен е от първия и това донякъде го ощетява, но не много, защото Леймън е чудесен разказвач. 

Хубавото в тази втора част от "Хроники за Къщата на звяра" е, че се дава добро обяснение откъде идва това мистериозно създание. Тази книга също така е завършена, за разлика от предхождащата я. Краят е хубав (Алелуя!). 

За финал ще кажа само, че Ричард Леймън е чудесен автор, макар и на моменти да поема по странни пътеки. Говоря от писателска гледна точка, но явно именно в това се крие чара му. Доста хора не го харесват именно заради смелостта му да експериментира и да разкрива неща, които много автори се страхуват да "покажат" в произведенията си. "Малкаса Пойнт" определено не е най-добрият хорър роман на света, но е задължително четиво за феновете на жанра. 

Оценка: 8/10

Няма коментари:

Публикуване на коментар